Dzisiaj:
- Dragon's Dogma 2 sprzedaje się bardzo dobrze, mimo poważnych problemów
- CD Projekt dopiero teraz jest w pełni zadowolony ze stanu Cyberpunka 2077
- Szef Robloxa jest oskarżany o wyzyskiwanie dzieci. Oto jak odpiera te zarzuty
- W co graliśmy w 2023 roku? Okazuje się, że głównie w starocie
Mimo poważnych problemów i naprawdę wielu negatywnych recenzji, Dragon's Dogma 2 od Capcomu radzi sobie całkiem nieźle, o czym wydawca poinformował na swojej własnej
stronie.
Wygląda na to, że gracze wcale nie są zrażeni kiepskim stanem gry i wdrożeniem wielu mikropłatności za rzeczy, których w wersjach przeznaczonych dla testerów nawet nie było.
https://youtu.be/6SwRuaVwC8c?si=E0yWpTxUeoVXP4-8Gra od dnia premiery – czyli od 22 marca – do 2 kwietnia sprzedała się w 2,5 mln egzemplarzy, a na pewno nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa i ta liczba wzrośnie. O ile? Trudno powiedzieć.
Trzeba jednak przyznać Capcomowi, że robi coś w kierunku poprawy sytuacji w DD2. Jakiś czas temu wyszła pierwsza większa łatka, umożliwiająca m.in. rozpoczęcie nowej gry, a już na horyzoncie majaczą kolejne.
Ile czasu potrzeba, aby w pełni ogarnąć dużą grę i doprowadzić ją do takiego stanu, aby być z niej naprawdę dumnym i móc się nią chwalić? Okazuje się, że dla CD Projektu były to aż trzy lata, a przynajmniej tak było w przypadku Cyberpunka 2077.
Tak właśnie stwierdził Adam Kiciński, dyrektor strategiczny CD Projekt Red, w trakcie podsumowania finansowego:
W końcu – już od zeszłego roku – jesteśmy zadowoleni ze stanu gry: zarówno podstawowej wersji, jak i Widma Wolności.
https://www.youtube.com/live/YjeEcn2PgOw?si=MDQgbT...
Być słyszeliście kiedyś o niezwykle popularnej wśród dzieci i młodzieży grze zatytułowanej Roblox. Właściwie nie do końca jest to zwykła gra, a raczej niezwykle rozbudowana platforma, za pomocą której użytkownicy mogą tworzyć własne mini-gry za pomocą dostępnych narzędzi.
Ciekawostkę stanowi fakt, iż tymi użytkownikami bardzo często są dzieci oraz młodzież, czyli osoby niepełnoletnie. Nic więc dziwnego, że w stronę Roblox Studio padają zarzuty wyzyskiwania i żerowania na pracy dzieci.
Stefano Corazza – szef studia – w rozmowie z
Eurogamerem postanowił odpowiedzieć na część tych zarzutów:
Ktoś mógłby powiedzieć: »Okej, wykorzystujemy pracę dzieci«. Ale można by też uznać, że oferujemy ludziom na całym świecie możliwość znalezienia pracy, a nawet pewien dochód.
Mogę mieć 15 lat i mogę żyć w biedzie, w Indonezji, ale wystarczy mi laptop, aby coś stworzyć i zarobić pieniądze na życie.
Zawsze jest jakaś druga strona modelu, gdy się demokratyzujesz i otwierasz na ludzi – w tym przypadku także na młodszą społeczność.
Jeśli ktoś próbował swoich sił na platformie Roblox, to na pewno zauważył, że z tworzonych tam treści nie ma zbyt dużych pieniędzy. Jednak i na ten zarzut Corazza ma swoją odpowiedź:
Wyobraźcie sobie te miliony dzieci, które uczą się kodowania każdego miesiąca.
W Roblox Studio mamy miliony twórców, którzy uczą się skryptów w Lua. W przyszłości mogą dostać pracę w branży technologicznej i powiedzieć: »hej, jestem programistą«, prawda?
Firma badawcza
Neewzoo postanowiła przyjrzeć się rynkowi gier komputerowych w kontekście minionego, 2023 roku. Dzięki przeprowadzonym badaniom i obserwacjom doszli oni do bardzo ciekawych wniosków, które rzucają sporo świeżego światłą na rynek gier.
Rok 2023 przyniósł 2,6% wzrost w kwestii przychodów w obrębie całej branży. Żeby jednak nie było aż tak kolorowo, to znacznie spadł średni czas, jaki spędzamy w grze. Ciekawie natomiast prezentuje się lista dziesięciu najpopularniejszych gier na każdej większej platformie:
Co ciekawe na każdej z platform dominuje Fortnite. Jednak nie to na to należy zwrócić uwagę. Najciekawsza jest średnia wieku gier na każdej z platform. Wygląda na to, że najczęściej sięgamy po tytuły starsze niż 5 lat. Jedynie Switch jest tutaj wyjątkiem.
Gramy cały czas w to samo i rzadko sięgamy po nowości. Aż 80% całego czasu spędzonego w grach poświęcaliśmy na zaledwie 66 tytułów. Z kolei pierwsza piątka (Fortnite, Roblox, League of Legends, Minecraft i GTA 5) ma tutaj aż 27% udziału.
Brytyjska Akademia Sztuk Filmowych i Telewizyjnych w ramach nagród
BAFTA postanowiła wyłonić najpopularniejszą postać z gier komputerowych w całej historii branży. Być może spodziewaliście się takiego numeru jeden, a może nie, ale zwyciężczynią okazała się Lara Croft.
Seksowna pani archeolog jest z nami już od 1996 roku, a jeśli jesteście ciekawi, jak zmieniła się na przestrzeni tych wszystkich lat, to doskonale się składa, bo kiedyś przygotowaliśmy
małe podsumowanie.
Jak jednak wygląda lista top 20 najpopularniejszych postaci? Oto ona:
- Lara Croft, Tomb Raider
- Mario, Super Mario
- Agent 47, Hitman
- Jeż Sonic, Sonic
- Sackboy, LittleBigPlanet
- Pac-Man, Pac-Man
- Link, The Legend of Zelda
- Master Chief, HALO
- Kratos, God of War
- Shadowheart, Baldur’s Gate 3
- Arthur Morgan, Red Dead Redemption 2
- Pikachu, Pokémon
- Steve, Minecraft
- Solid Snake, Metal Gear Solid
- Crash Bandicoot, Crash Bandicoot
- Cloud Strife, Final Fantasy VII
- Astarion, Baldur’s Gate 3
- Kazuma Kiryu, Yakuza
- Ellie Williams, The Last of Us
- Nathan Drake, Uncharted
Dobra, dobra. Chwila. Chcesz sobie skomentować lub ocenić komentujących?
Zaloguj się lub zarejestruj jako nieustraszony bojownik walczący z powagą